Sıra Dışı Hizmet Anlayışı

alışan kadın2

Hepimiz bir şekilde hayatımızı kazanıyoruz. Fiziksel ya da zihinsel faaliyetlerde bulunarak karşılığında maddi beklentiye girdiğimizde ise iş yapmış oluyoruz. Birileri için çalışıyoruz ya da birilerine hizmet sunuyoruz.

İster üretim sektörü olsun, ister hizmet sektörü olsun, para ödeyip karşılığında en azından değerinde yani ödeyeceğimiz bedel karşılığında vaad edilen hizmeti almak isteriz. Peki ya ödediğimiz paranın karşılığında beklentilerimizin de ötesinde artı değer sunan bir hizmet aldığımız da kendimizi mutlu hisseder miyiz ? Elbette ki mutlu hissederiz, hatta belki şaşkınlıktan küçük dilimizi bile yutabiliriz… İşte buna üstün hizmet anlayışı ve müşteri memnuniyeti deniyor.

Ben hizmet sektöründe faaliyet gösteren biriyim ve elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Satışı gerçekleştirdikten sonra da müşterilerime ihtiyaçları durumunda hizmet vermeye devam ediyorum. Paramı aldım, iş bitti gözüyle asla bakmıyorum olaya.

Elbette benim de ürün ve hizmet satın aldığım şahıslar, firmalar, kurum ve kuruluşlar var. Ben de bir müşteri olarak ödeyeceğim bedelin en azından karşılğını almış olmayı umuyorum.

Her şeye yetişemeyebiliyorum ve kontrolü elden bırakmamak kaydıyla delege edebileceğim işleri de bedelini ödeyerek delege etmeye çalışıyorum.

Geçen yıl ki pazarlama planım için üniversiteye hazırlanan iki öğrenciyle anlaştım. Yapacakları iş çok basit olmakla birlikte, ekstra bir yetenekte gerektirmiyordu. Ben de yapabilirim ama benim için gereksiz bir yorgunluk olacağı için ve bu çocukların da harçlığa ihtiyacı olduğu için onlarla oturup anlaştık. Ben basit bir şekilde beklentilerimi anlattım.

Onlara belli bir zaman aralığı koyarak, süreci kendi günlük programlarını da aksatmayacak şekilde planlamalarına izin vererek yönetmelerini istedim. Ama tabii bir yandan da içim içimi yiyor, ya istediğim gibi olmazsa, ya yaptık abla diyip yapmazlarsa işi, ya gidip bir cafe’de otururlarsa ben onlar çalışıyor diye düşünürken…

Ama korktuğum gibi olmadı. Hatta beklentilerimin çok ötesinde hizmet aldım ben bu çocuklardan. Böyle bir talebim olmamasına rağmen kendiliklerinden her saat başı arayıp rapor verdiler, whatsapp’tan bana yaptıkları işleri selfie yapıp gönderdiler, akşam uğrayıp o gün neler yaşadıklarını anlattılar…

İşte buydu benim aradığım! Bu çocuklar bana umduğumun da üstünde bir hizmet sunmuşlardı. Öz disiplinleriyle, beni bilgilendirmişler ve hangi gün neler yaptıklarını ve gelecek günlerde neler yapacaklarını da, saatine kadar bana bildirmişlerdi. Hangi gün nerede olduklarını biliyordum, ders saatlerini, hangi gün arkadaşlarıyla maç yapacaklarini ya da spora gideceklerini bile biliyordum…

Habersiz onları sahada denetleme demeyelim de ziyarete gittiğimde diyelim, tam da söyledikleri yerde olduklarını görmek beni inanılmaz mutlu etmişti. İş bittiğinde ben bu çocuklara, anlaştığımız rakamın da üstünde ödeme yaptım, bunu hak etmişlerdi çünkü, beklediğim geri bildirimleri almaya başlamıştım sayelerinde.

Onlarla bir sonraki çalışmamda, artık huzur içindeydim ve gözüm arkada kalmıyordu. Kendilerine göre plan program yapma rahatlığı içerisinde, benim adıma ve benim işimin daha iyi olması için hem bana önerilerde bulunmaya başlamışlardı hem de inanılmaz fikirlerle karşıma çıkmaya başlamışlardı.  Hatta bazı şeyleri onlara danışmak bile benim için keyifli oluyor…

İşte biz buna sıradışı hizmet anlayışı diyoruz. Eğer yaptığınız işe katma değer sağlayabiliyorsanız, müşterilerinizi kapıdan mutlu uğurlayacağınız garanti 🙂

Sevgimle,

Aysun CAN

Resim: Alexey Kuvaldin
HİZMET SEKTÖRÜ · KİŞİSEL GÖRÜŞÜM · MAKALELERİM · MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ · PAZARLAMA