Operasyonel İnovasyon

Print

Operasyonel inovasyon, organizasyonel inovasyon ile yakından ilişkili olup tüm üretim sürecinin iyileştirilmesi anlamını taşır.

Yönetim kademelerinin iyileştirilmesi ve ya yeniden tasarlanması, ürünün tasarlanması, kaynakların bulunması ve yönetilmesi, maliyetlerin düşürülmesi üretim sürecine geçilmesi, ürünün pazarlanması ve müşteriye ulaştırılması aşamalarında gerçekleştirilen inovasyonları ifade eder.

Bu süreçte  amaç yeni yaklaşımlar ve fikirler ile operasyon prosesinin her kademesinin en iyi şekilde yönetilmesi amaçlanmaktadır. Organizasyonel inovasyon krizlerin yenilikçi bakış açısıyla yönetilmesi, üretimin farklı methodlar denenerek iyileştirilmesi, müşteriye ulaştırılması, organizasyonların hiyerarşik yapısının yenilikçi yaklaşımlarla daha iyi hizmet vermesinin sağlanması gibi kavramların incelendiği alt başlıktır.

Organizasyonel inovasyon‘da sizlere Kaizen örneğini vermiştim hatırlarsanız. Kaizen’de yine operasyonel inovasyon anlamına da gelebilmektedir. Sadece üretim sürecinde değil, yönetim sürecinde de uygulanabilir olması nedeniyle çok geniş bir açıdan değerlendirilmesi gerekmektedir. Anlatılmaya değer olduğu için en iyi bilinen örneklerden biridir.

Operasyonel inovasyonda kilit nokta, var olan sistemin iyileştirilmesi ve ya mükemmele yaklaştırılması değil, var olan sistemin daha iyiye ve mükemmele yaklaşmak için daha iyi ve yenilikçi bir sistemin ile değiştirilmesini ifade eder. Zor bir süreçtir ve aniden gerçekleştirilemeyecek kadar da zordur.

köfteciyusuf.jpg

Piyasada uzun yıllardır var olan ve hala büyüyememiş sizinde çevrenizde gördüğünüz pek çok şirket var. Köşede 20 yıldır hizmet veren, şubesi olmayan ve dükkanını dahi büyütememiş Köfteci Mehmet amca (farz-ı misal yani)  ile Köfteci Yusuf‘u karşılaştırdığımızda bu gün Köfteci Yusuf’un ani sıçrayışını ve başarıyı yakalayışını operasyonel inovasyon olarak da adlandırabiliriz.

Ani sıçrayış dedim ama perde arkasında eminim ki yıllarca süren azimli çalışmanın bir ürünü olduğunun da hepimiz farkındayız. Malum bir kasap olarak sektöre giren ve açtığı köfteci dükkanından sonra bu gün kendi devasa üretim tesislerine sahip olması, markalaşması ve bu süreci iyi yönetmesi, kendi restoranlar zincirine sahip olması bir gecede şöhret oldu sözleriyle elbette ki açıklanamaz.

Geniş bir vizyona sahip olma, yenilikçi bakış açısı, sıkı çalışma ve profösyonel yönetim anlayışı ile rekabetçi piyasa koşullarına ayak uydurarak başarıyı yakalamıştır Köfteci Yusuf. Operasyonel inovasyon anlamında bu konuda başarılı bulduğum şirketlerden bir tanesidir.

Operasyonel inovasyon, yavaş ilerleyen, sancılı fakat doğru adımlar atıldığı ve inovasyon süreci iyi yönetildiği takdirde başarıya ulaştıracak en önemli inovasyon türlerinden bir tanesidir.

Aysun CAN

İNOVASYON · KURUMSALLAŞMA · MAKALELERİM