Hizmet İnovasyonu

eveteslimpizza

Malumunuz, inovasyon ucu bucağı olmayan, her alanda sürekli yenilenme ve gelişmeye odaklı bir yaklaşım. Ticari gelir elde etmeyi umduğunuz, aklınıza gelebilecek her sektörde, ürünün üretiminden tutun da, organizasyonların yapısı ve yönetimleri de dahil olmak üzere, müşteriye ulaştırıldığı an ve sonrasını da bu sürece dahil edebileceğiniz çok geniş bir perspektiften bakmanızı gerektiren yenilikçi bir anlayıştır inovasyon…

Öyle ki baktığınız her üründe ve her süreçte sürekli, ben buna yeni ne katabilirim, ben bunu nasıl geliştirebilirim bakış açısını benimsemenizi gerektirir.

Bu gün  inovasyon türlerinden sadece hizmet inovasyonundan örneklerle bahsedeceğim. İnovasyon konusunda yazdığım giriş ve gelişme kısımlarının okumasının bile sıkıcı olduğunun farkındayım ama şimdi inovasyon türlerini incelerken örneklerle işi daha eğlenceli hale getirebileceğimi umuyorum…

*** HİZMET İNOVASYONU

Bildiğiniz üzere ben de hizmet sektöründeyim ve sürekli işimi nasıl daha iyi yapabilirimin peşindeyim. Kendimle ilgili çok fazla detaya girmeden daha bilindik ve hepinizin aşina olduğu örneklerle konuyu anlamanıza yardımcı olmaya çalışacağım.

Hizmet sürecinde yapılan inovasyonların farkedilmesi ve değer görmesi genellikle zordur. Fakat müşteriyi rahatlatan ve kendisi için süreci kolaylaştırdığınızdan dolayı bir sonraki aşamada da müşteri açısından sizi tercih sebebi haline getirir.

Yoğun tempoda çalışanlar, yalnız yaşayanlar, yemek yapmaktan hoşlanmayanlar… Bir düşünün bakalım geniş bir menüden seçtiğiniz yemeğin istediğiniz saatte kapınıza kadar geldiğinde yaşayacağınız hazzı!!! Hayat size güzel öyle değil mi? Yemeksepeti.com, bu alanda yenilikçi hizmet inovasyonuna çok güzel bir örnektir. Bir “Alo?” dediğinizde yemeğiniz kapınızda…

Çiçeksepeti.com‘da yine farklı alanda, benzer yenilikçi bir hizmet anlayışına sahiptir. Mesafelerin uzak olmasından dolayı ziyaret edemediğiniz sevdiklerinize süpriz yapabilir ya da siz kapıdan girmeden hemen önce sevdiğiniz birine çiçek, çikolata ve hediyeler göndererek birilerini mutlu edebilirsiniz… Bilgisayar başında siparişinizi verdiniz ve seçtiğiniz ürünü birileri sizin adınıza seçtiğiniz gün ve saatte kapınıza teslim ediyor!

Hizmet sektörü için verdiğim bu örneklerinden yola çıkarak, sadece online olarak yapılabilecek yenilikçi anlayış olduğu yanılgısına düşmeyelim.

Kendi hayatımdan bir örnek vereyim. Malumunuz evde minik dostlarıyla yaşayan bir insanım ve evcil hayvanlarımı düzenli olarak veterinere götürmem ve aşılarını yaptırmam gerekiyor. Çalışma tempomdan dolayı aşıların aksama durumu evdeki stres kaynaklarımdan biri. Çünkü her bir minik dostumu canhıraş  bir araya toparlayıp aynı anda cümbür cemaat veterinere götürmek ciddi anlamda sancılı bir süreç benim için.

Ben de her birini tek tek, ayrı ayrı veterine görümek durumundaydım. Tabiri caizse her birine ayrı ayrı servis çekmek zorunda kalıyordum. Fakat hizmet aldığım veterinerim bana, eğer vaktiniz yoksa biz eve gelip hepsinin aşılarını ve bakımlarını aynı anda yapabliriz. Size evde de hizmet sunarız hatta isterseniz pazar günleri bile geliriz diyince gözlerim ışıldadı tabii ki… Bundan ala bir hizmet olamaz diye düşündüm.

Bir başka örnek, eskiden hastanelerde bir doktordan randevu almak ne kadar zordu öyle değil mi? Günümüzde ise teknolojinin de dahil olduğu yenilikçi bir anlayışla, randevu almak, sonuçları öğrenmek artık o kadar kolay ki…

Bir düşünün bakalım hizmet inovasyonu ile ilgili sizin aklınıza ne tür örnekler geliyor ?

Sevgilerimle,

Aysun CAN

HİZMET SEKTÖRÜ · İNOVASYON · MAKALELERİM